انواع سئو سایت از نظر ویژگی و عملکرد متفاوت می باشند و گوگل نوع خاصی را به عنوان سئو سایت استاندارد می شناسد.
سئو دارای انواعی است و اگر قصد بهینه سازی وبسایت خود را دارید بهتر است با انواع سئو آشنا باشید. سپس می توانید نیازهای خود در هر یک از انواع سئو را یافته و از آنها استفاده کنید.

دقت داشته باشید که حتی اگر بخواهید سئو سایت را برون سپاری نیز کنید، بهتر است با اصول آن آشنا باشید تا در تصمیم گیری ها هوشمندانه تر رفتار کنید.

از نظر فنی دو نوع سئو داخلی و سئو خارجی وجود دارد.

هر یک از آنها با دیگری متفاوتند و همینطور دارای اهمیت یکسانی برای موتورهای جستجو هستند.

این دو مورد در عین تفاوت به یکدیگر وابسته نیز هستند و در صورت عدم رعایت نکات در هر کدام از آنها، در نتیجه کلی کار با شکست رو به رو می شوید.

سئو داخلی

منظور از سئو داخلی رعایت پارامترهایی است که در ارائه محتوای سایت به موتورهای جستجو نقش دارند. این مورد به طور کلی به محتوا و طراحی سایت وابسته است. سئو داخلی سایت موجب نمایش صحیح سایت در نتایج جستجو و کسب رتبه در کلمات کلیدی مشخص با هر مطلب می گردد. سئو داخلی را میتوان با ویرایش محتوا و همینطور اعمال تغییرات در کدهای صفحه ارتقا داد.

سئو خارجی

منظور از سئو خارجی، اعتبار سایت شما در اینترنت است که بر روی رتبه سایت بسیار تاثیر گذار است. سئو خارجی به نحوه توصیف سایر سایت ها از شما وابسته است. این مورد خیلی تحت تاثیر محتوا نیست و ارتقا آن کمی زمان می برد.

اگر از دید تکنیک های سئو بخواهیم آن را دسته بندی کنیم، سئو به سه دسته زیر تقسیم می شود:

سئو سایت کلاه سفید یا white hat seo و سئو سایت کلاه سیاه black hat seo دو نوع اصلی بهینه سازی موتور جستجو است.سئو سایت کلاه خاکستری نیز وجود دارد. روش اول به عنوان روش استاندارد گوگل شناخته می شود. توضیحات بیشتر این دو نوع سئو را در زیر بخوانید.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چگونه پدید آمده است
در جواب باید بگوییم که اگرچه موتورهای جستجو حسابی هوشمند شده اند اما هر چه باشند رباتی بیش نیستند و فریب دادن آنها چندان هم سخت نیست. در گذشته که الگوریتم های گوگل چندان پیشرفته نبود و علاوه بر آن دیر به دیر آپدیت می شد، برخی افراد از طریق بعضی تکنیک ها مانند خرید بک لینک های غیرمعتبر، سایت خود را به عنوان یک سایت پربازدید و مورد پسند کاربران به گوگل معرفی می کردند.
اما امروزه که موتورهای جستجو به ویژه گوگل حسابی هوشمند شده اند و به فاصله های زمانی کم الگوریتم های خود را تغییر می دهند، دیگر این روش مانند قبل جوابگو نیست و قبل از اینکه به نتیجه برسد توسط گوگل شناسایی شده و در لیست سیاه این موتور جستجو قرار می گیرد.

این نوع سئو سعی می کند موتورهای جستجو را فریب داده و اقدامات آن، قصد شبیه سازی رتبه سایت را دارد. این موارد اغلب با قوانین موتورهای جستجو مطابق نیستند. در روش های سئو کلاه سیاه از کلمات کلیدی نا مرتبط صرفا برای افزایش ترافیک سایت استفاده می شود و در صورت به کار بردن کلمات مرتبط، آنها به صورت اسپم مورد استفاده قرار میگیرند. یکی از مزیت های این نوع سئو اینست که سایت شما به سرعت به صفحه اول گوگل می رسد اما این کار می تواند عواقبی داشته باشد. در صورتی که موتورهای جستجو متوجه ماجرا شوند، رتبه سایت شما به شدت کاهش یافته و احتمالا از نتایج جستجوی گوگل حذف می شود. همچنین کاربران نیز پس از ورود به سایت احساس خوبی نمی کنند چون معمولا با محتوای نا مربوط مواجه می شوند.

به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه – سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

در پایان این بحث باید خاطرنشان کنیم که همواره سادگی، صبر و صداقت سه عامل اصلی در موفقیت یک پروژه سئو و بهینه سازی به حساب می آید.

در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند.

سئو کلاه سفید

به زبان ساده بگوییم، اگر بهینه سازی وب سایت برای رفاه کاربران و طبق استانداردهای موتورهای جستجو باشد به آن سئو کلاه سفید می گویند.این نوع سئو برخلاف سئو کلاه سیاه بر پایه تولید محتوای با کیفیت و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در آن است. این نوع سئو بهترین روش بازاریابی آنلاین برای کسب رتبه های بالای گوگل و جذب کاربران می باشد. با این حال کسب نتیجه در سئو کلاه سفید کمی زمانبر است، اما معمولا به نتیجه میرسد. کاربران سایت هایی را که از این طریق به نتایج بالای گوگل می رسند دوست دارند و از کیفیت محتوای آن ها راضی هستند.

سئو کلاه خاکستری

این نوع سئو ترکیب روش های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه است. با این حال در آن از تکنیک هایی استفاده می شود که هنوز جای ابهام دارند و مورد تایید یا تکذیب گوگل قرار نگرفته اند. در این نوع سئو نیز مانند سئو کلاه سیاه احتمالا زود به نتیجه میرسید و در عین حال ریسک بالایی دارد.


پاسخی بگذارید